start_up

Představení vašeho Start-Up

 1.  Máte nápad

  2.  Prověřte si ho

  3.  Vytvořte vizi, stanovte cíle

  4.  Mějte plán realizace projektu (SWOT analýza)

  5.  Jak budete vydělávat peníze

  6.  Zajistěte si zdroje

  7.  Konkurence

  8.  Sestavte svůj tým

  9.  Najděte prostory pro realizaci projektu

10.  Najděte partnery

11.  Zajistěte financování projektu

12.  Rozjeďte to


1.  Máte nápad!

Víte, co chcete a můžete nabídnout? Zvažte:

-  jak umíte poskytnout své služby / zboží zákazníkům,

-  jak naléhavé potřeby zákazníků dokážete řešit,

-  pro kolik zákazníků své služby / zboží poskytnete.

2.  Prověřte si ho!

Nechejte potencionálními zákazníky posoudit vaši službu / vzorek zboží, které chcete poskytovat, a získejte zpětnou vazbu, která může posloužit k případným úpravám služby / zboží.

3.  Vytvořte vizi, stanovte cíle

Co chcete se svým Start-Up projektem dosáhnout?

Stanovte si maximální cíle bez existence hranic a omezení, čas a peníze nerozhodují. Pomůže vám to získat větší nadhled, větší přitažlivost pro zákazníky i potencionální obchodními partnery.

4.  Mějte plán realizace projektu (SWOT analýza)

Definujte vize a cíle

Proveďte analýzu vašeho trhu a jeho možnosti

Definujte strategické aktivity projektu a jejich časový plán

Definujte zdroje pro dosažení cílů.

Zpracujte navazující roční a individuální plán.

Definujte odpovědnosti a systém kontrol realizace projektu.

5.  Jak budete vydělávat peníze

Připravte si dopředu plán, jak to budete dělat.

Definujte potřebný rozsah služeb / množství zboží, které vám zajistí příjmy pro úspěšný start projektu i jeho dlouhodobé udržení.

6.  Zajistěte si zdroje

Vyhledejte dodavatele, sjednejte podmínky dodávek.

Dohodněte cenové podmínky pro dodávku zboží, splatnost faktur.

Zjistěte si záruční podmínky a dohodněte servisní podmínky na zboží apod.

7.  Konkurence

Znáte svou konkurenci? Jaké jsou vaše výhody? Co děláte jinak, lépe?

Potřebujete se odlišit, potřebujete být vidět.

Konkurence existuje vždy a neznamená to, že je to špatně. Stejně tak existuje i poptávka po zboží / službách, které nabízíte. A to je důvod pro to být jiní či lepší než konkurence.

8.  Sestavte svůj tým

Zvažte, jaké lidi a s jakými znalostmi potřebujete.

Zvažte, zda budou součástí vašeho týmu nebo zda umíte získat požadovanou práci od nezávislých profesionálů. Všechno sám nezvládnete.

9.  Najděte prostory pro realizaci projektu

Jaké prostory potřebujete? Kanceláře, sklady, výrobní prostory?

Zvažte, jestli a jak velké prostory pro začátek potřebujete, minimalizujte počáteční náklady s ohledem na typ zboží / služby, který plánujete poskytovat.

10. Najděte partnery

Nabídnete své zboží / služby přes existující sítě prodejen / e-shopů?

Je to cesta, jak se rychleji dostat se k výsledkům, naučte se však také prodávat svůj nápad bez partnerů.

11.  Zajistěte financování projektu

Sestavte si finanční plán pro financování projektu. Využijte vlastní zdroje, bankovní úvěr nebo využijete investora.

12.  Rozjeďte to

Pusťte se do práce. Investujte svou energii, čas, úsilí i peníze. Je to cesta k úspěchu.